/* */

 

UNITY CROSS REALITY FRAMEWORK

Stage van Bram de Wit

” Mijn doel binnen deze game, is om hem zowel te ontwikkelen als erover mee denken waar het verhaal naar toe gaat.”

– Bram de Wit

Over Bram

Ik ben Bram de Wit, 22 jaar en ik kom uit Veldhoven. Ik volg een Game Design/Technische Informatica opleiding aan Fontys Hogescholen Eindhoven. Ik doe op dit moment nu mijn Game Design stage bij Breinwave, waar ik voor Breinwave een XR Game, mag maken.

Breinwave & Bram

In het begin was ik opzoek naar een echt Game bedrijf waar ik 24/7 bezig zou zijn aan het maken van games. Dit bleek al snel moeilijker te zijn dan ik dacht, vooral bij meer bekendere game bedrijven.
Zoals hierboven al gezegd, was ik op zoek naar een Game Design stage. Ik had dit dus ook laten weten op LinkedIn. Mijn vader had dit toen ook doorgestuurd via zijn LinkedIn. Hier was snel op gereageerd door ene Jacco Hoorweg van Abecon. Hij vertelde dat hun zusterbedrijf: Breinwave nog wel altijd mensen zocht voor Stage, dus zo ben ik er terecht gekomen.
Ik ben dus nadat ik via LinkedIn info had gekregen dat Breinwave nog mensen zocht, gaan kijken wat voor bedrijf het was. In het begin wist ik niet 100% wat ik moest verwachten van Breinwave, omdat het een beetje leek of ze alles van alles deden en ik dus niet wist of dit binnen mijn opleiding kon vallen. Ik had ze daarna gebeld en gevraagd of ik dus een keer langs kon komen om te praten over een stage bij Breinwave en zogezegd, zo gedaan. Ik ben dus in dezelfde week nog langs gegaan bij Breinwave en we hebben daar gesproken over de verschillende projecten de zij doen en welke er nog allemaal beschikbaar zijn. Hier was uitgekomen dat ik de Hologym schaalbaar zou maken. Alleen na een paar weken werd ik op een XR-game project gezet en deze paste beter bij mijn stage, dus na Overleg met Ralph, was mijn stage opdracht hierin veranderd.

De stageopdracht

De beschrijving van mijn opdracht is als volgt. Breinwave is gekomen met een game om aan klanten te laten zien dat ze gemakkelijk tussen verschillende XR-oplossingen kunnen communiceren. Binnen deze game is het de bedoeling om een vader en zoon te redden uit een achtbaan met daarin 1 Bom. Deze bom moeten de spelers samen uitschakelen door te communiceren en gebruik te maken van elks kwaliteiten van hun XR-oplossing. Mijn doel binnen deze game, is om hem zowel te ontwikkelen als erover mee denken waar het verhaal naar toe gaat.

Aanpak

Voor de aanpak van de opdracht, moet ik het uit verschillende kanten bekijken. Voor het gedeelte van het bedenken hoe de game eruitziet. Voor het ontwikkelen van de game zelf ben ik begonnen met het uitschrijven van de spellen en gaan kijken hoe ik deze vertaalde naar Unity en VR/AR. Ik heb ook kleine test opzetjes gemaakt binnen Unity om te kijken hoe sommige assets eruitzien in VR/AR.

Geleerd

Tijdens het maken van de opdracht ben ik op verschillende dingen tegen gekomen waar ik ben vastgelopen en om heen heb moeten werken. Een van de dingen waar ik mee heb vast gezeten is het heen en weer moet pushen en pullen van Github. Hier kwam vaak het probleem dat bestanden dubbel werden gedetecteerd en dat Unity dan niet het wilde laden. Of dat er veel Meta problemen waren die ervoor zorgde dat er een hele hoop kleine settings werden veranderd. Dit hebben we opgelost, door in de ignore files van alles erbij te zetten, dat er geen extra bestanden mee kwamen. Ook moesten we voor een tijdje bij het pushen ervoor zorgen dat we sommige bestanden niet meenamen, die er nog steeds door heen kwamen. Ook heb ik met Vuforia, wat een Tool is voor het visualiseren van Markers in AR-toepassingen, heb ik veel problemen gehad. Hier was vaak het probleem dat de Marker niet werd gevisualiseerd. De fout zat hem in dat Vuforia niet werd opgestart of dat de connectie miste met de Vuforia Marker database.

Lees ook over de stage van Elzard! Lees ook over de stage van Michelle!   Lees ook over de stage van Bob!   Lees ook over de stage van Robert!    Lees ook over de stage van Cindy!
Lees ook over de stage van Koen!

Ben jij enthousiast geworden na het lezen van de uitgevoerde stageopdrachten binnen Breinwave? Kijk dan gauw op de Breinwave Academy of jouw perfecte stageopdracht ertussen staat!

Pin It on Pinterest

Share This