Innoveer uw Dynamics NAV met een Field Service cloudoplossing

KLANTCASE

Innoveer uw Dynamics NAV met een Field Service cloudoplossing

KLANTCASE

Geef uw monteurs het juiste mobiele gereedschap

Worden uw interne bedrijfsprocessen uitstekend ondersteund door Microsoft Dynamics NAV, maar werkt de service buitendienst nog met papieren planning en rapportage? Dan is Coresystems voor uw organisatie de ideale oplossing. Met Coresystems biedt u uw medewerkers een gebruiksvriendelijke rol gebaseerde App die hen zowel online als offline toegang geeft tot waardevolle informatie over de klant, historie en planning. Ter plaatse beschikken ze over functionaliteit zoals tijdschrijven, registratie van materiaalverbruik en het vastleggen van een bezoek of serviceafspraak. Ingevoerde gegevens binnen de App worden real-time en veilig verzonden naar uw ERP-systeem.

Hoe werkt Coresystems?

Coresystems werkt als Cloudapplicatie via een abonnementsmodel met een vaste lage prijs per gebruiker per maand. U kunt maandelijks opzeggen en wanneer u maar wilt nieuwe gebruikers toevoegen. Via de overzichtelijke en eenvoudige webwinkel kunt u in enkele minuten zelf een eigen cloud omgeving aanmaken. Deze omgeving koppelt u vervolgens aan uw Dynamics NAV backoffice zodat de informatie tussen beide systemen automatisch wordt uitgewisseld. Uw werknemers planners en monteurs kunnen daarna met een persoonlijke gebruikersnaam en toegangscode inloggen via een App op iPad, Android of Windows PC. Op basis van hun rol en abonnementsvorm krijgen ze toegang tot de gewenste informatie en functionaliteit.

En hoe werkt dat samen met Microsoft Dynamics NAV?

NAV is (en blijft) als backoffice het centrale systeem waarin stamgegevens worden vastgelegd en transacties voor de financiële en logistieke administratie (zoals facturen en bus voorraden) worden verwerkt. Informatie over onder andere klanten, contactpersonen, adressen, serviceartikelen, contracten, resources, artikelen, voorraden en prijzen wordt daar beheerd, zo ook de serviceaanvragen die via Coresystems dienen te worden gepland en uitgevoerd. Deze informatie wordt vervolgens volledig automatisch geëxporteerd naar de Cloud-omgeving alwaar de planningsafdeling beschikt over nieuwe online middelen om grafisch te plannen. Die planning wordt daarna zichtbaar in de App voor monteurs.

De monteur gebruikt de App bij het bezoek aan een klant voor het inzien van de relevante informatie en voor het registreren van onder andere tijd en materiaalverbruik. Na afronding van de werkzaamheden tekent de klant via een handtekening in de App voor akkoord. Al deze informatie gaat tenslotte rechtstreeks terug naar uw Dynamics NAV applicatie, waar het verwerkt wordt in uw administratie. Een professionaliseringsslag waar de winst met name merkbaar is in snelheid en vereenvoudiging van werkzaamheden.

NAV en Coresystems laten samenwerken

Breinwave heeft de connector ontwikkeld die voor de uitwisseling van gegevens zorgt tussen Microsoft Dynamics NAV en de Coresystems Cloud: de “Breinwave Coresystems Connector”. Deze connector is ontwikkeld als extensie op de bewezen add-on Connectivity Studio van To-Increase.

De connector wordt geleverd met kant-en-klare berichtdefinities voor standaard Microsoft Dynamics NAV, maar kan door middel van configuratie volledig naar wens worden aangepast. Hiervoor is geen programmeerkennis nodig. In de NAV add-on worden de tabellen – hetzij van standaard NAV, hetzij van een add-on of van klant specifiek maatwerk – en velden geselecteerd om te koppelen aan de Coresystems Cloud. Hierbij kunnen tevens filters worden ingesteld, diverse gegevens conversies worden doorgevoerd en klant specifieke velden worden toegevoegd. Bij het importeren van gegevens die door de monteurs zijn ingevoerd, gaan alle validaties en triggers af op dezelfde wijze alsof de werkbon met de hand zou worden verwerkt. Zo bent u verzekerd van een juiste en consistente verwerking in uw back-office.

De connector is al met al toe te passen in elke Microsoft Dynamics NAV omgeving en geeft bedrijven veel invloed, flexibiliteit en inzicht in de uitwisseling van gegevens waarna planners en monteurs met de meest moderne middelen worden uitgerust.

Een professionaliseringsslag waar de winst met name merkbaar is in snelheid, foutreductie en vereenvoudiging van Field Service processen. Geef uw buitendienst medewerkers toegang tot alle voor hun relevante informatie en tevens de mogelijkheid om afwikkeling direct digitaal vast te leggen en door te zenden naar uw backoffice. Uw backoffice kan hierdoor optimaal functioneren.

Video impressie van de Field Service oplossing in combinatie met Microsoft Dynamics NAV

Zij werkten mee aan deze case

Gebruikte technieken

Contact

Meer weten? Kijk op www.coresystems.net of neem contact op met
Patricia Haullussy

Contact

Pin It on Pinterest

Share This